Monday, December 22

22/12/2014

Kau tahu?

Harini salah stu hari yg terindah bg aku..
Haha.. ofkos la sebab harini, tanggal ini, tarikh 22 Disember, 18tahun yang lalu... tlah lahirnye sorg baby yg super duper cute miutt..hehe.. tak tahu la spe..

Pokoknye.. Masha Allah..
Cepatnye masa berlalu.  Aku sgt merasainya.. skrg umur aku dah 18?? Allahu rabbi..

berapa tahun sudah aku menggalas dosa2 aku sendiri..
Berapa banyakkah amalan yang Allah terima sepanjang hayatku kini..
Cukup dah ke jasa yg aku lontarkan ke dunia ini?
Cukup dah ke kebahagiaan yg ak berikan kpd org2 disekelilingku?
Sudah tertunaikah segala azam2 aku utk melayakkan aku jd wanita syurga?
Apa cukup tak usaha aku ke arah itu?

Allahu Rabbi..
Kalau disenaraikan.. mahu x tertaip di sini..
Hidup ini kadang kala terasa sgt panjang.. kadang kala tersangat sekejap..
Bergantung pd kita..

Aku?
Aku rse masih belum bersedia utk aku melangkah ke alam seterusnye.
Rukun Islam ke-5 pun belum tertunai..
Melangkah ke Tanah Mekah pun belum tercapai..
Genggam segulung ijazah pun belum!
Nikah? Ehemm.. belum jugak.. hehe

Fiuhh..
Apa apa pun..
Semoga umur yg dikandung ini diberkati Ilahi..
Semoga hidup kita semua tak sia2 di muka bumi ini..
Semoga amalan kita diterima Allahu rabbuna..
Semoga kita sentiasa peroleh bahagia dn berjaya di dunia dan akhirat..

Terima kasih atas segala doa dan ucapan..

P/s: ingat nk senaraikan nama2 wishers dlm blog ni mcm zaman muda2 dulu.. tp sbb kn skrg ade group whatsapp, susah nk detect..  

Siap buat group whatsapp nk prank aku malam tu.. hay la.. member2 aku ni..

No comments:

Post a Comment