Friday, November 4

.::Aidil Adh::.

Assalamualaikum..

Semoga para jemaah haji di Tanah Haram berada dalam keadaan yang sejahtera. Untung menjadi tetamu Allah. Bilalah agak2 nya aku berpeluang ke sana. Sempatkah aku?

Esok merupakan hari Arafah. Aku baru saja tanya mak aku tentang fadhilat berpuasa pada hari tersebut. Maklumlah, tak pernah berpuasa pada hari tu. Tiba2 tergerak hati nak berpuasa pada tahun ni. Mungkin disebabkan impak yang ku dapat daripada Kem SPIES Remaja Gen-Y anjuran Mantop training & consulting tu. Memang benar2 insaf aku setelah menyertai kem yang berlangsung hanya beberapa jam sahaja tetapi memberi kesan yang mendalam. Apa pun sebabnya, aku berharap biarlah keinsafan dan peringatan yang diberi itu sentiasa aku ingati sampai bila2 agar menjadi seorang Mujahidah yang berjaya di dunia dan di Akhirat ; Amin..



Sedang asyik bercelotih sahaja ni, aku terlupa tujuan asal aku meng'update' blog ni. Fadhilat berpuasa pada hari Arafah yang aku tahu adalah Allah akan mengampunkan dosa-dosa tahun sebelum ini dan selepas ini juga. Subhanallah..! Allah Maha Pemurah lagi Maha Penyayang. Aku berharap pada tahun ini ramai yang berpuasa pada esok hari. Maklum lah, kita kan hanya manusia biasa. Agak2nya dosa kita sudah lebih daripada ketinggian Gunung Everest. Astaghfirrullah.. Ampunilah dosa kami semua, hamba-Mu yang kerdil ini.

Disini, ingin juga aku 'meyelit' sebuah nyanyian Irfan Makki iaitu Waiting for Your call (menunggu seruan-Mu). Daripada maudhu'nya kita sudah boleh teka lagu ini berkenaan dengan apa bukan? Ya Allah, lirik lagunya jika dihayati betul2 sangat menyentuh hati.


Miles away, oceans apart
never in my sight but always in my heart
the love is always there it will never die
only growing stronger a tears rose down my eye

I am thiking all the time
when the day will come
standing there before you
accept this Hajj of mine

standing in ihram, making my tawaf
drinking blessings from your well
the challenges that I have suffered
and might were rekindles my imaan

O Allah! I am waiting for the call
praying for the day when I can be near the Kabah wall
O Allah! I am waiting for the call
praying for the day when I can be near the Kabah wall

I feel alive and I feel strong
I can feel Islam running in my Veins
to see my muslim brothers, their purpose all the same
greeting one another, exalting one True Name
I truly hope one day that everyone's a Muslim.
that they remember you in everything they say

standing in ihram making my tawaf, making my tawaf
drinking blessings from your well
the challenges that I have suffered
and might were rekindles my imaan

O Allah! I am waiting for the call
praying for the day when I can be near the Kabah wall
O Allah! I am waiting for the call
praying for the day when I can be near the Kabah wall






**Ayat agak formal :):)

No comments:

Post a Comment