Saturday, December 27

Wanita itu mulia

Dear kawan, Terlebih dahulu sye mohon maaf jika kata2 ini bakal memberi tamparan maut buat dirimu yg ku sayangi.

Aku ingin khabarkan suatu perkara yg mungkin kau juga mengetahuinya. Tapi kerana lupa itu juga suatu masalah bagi semua yg begelar manusia, jadi aku disini ingin mengingatimu kmbali agar kita sama2 jadi jiran di mahligai syurga kita nanti. InsyaAllah.

Buat sahabat yg aku sendiri memintanya utk membaca entrya ku yg tidak seberapa ini, aku mohon agar kalian teguh membacanya sehingga titik terakhir.

Ok. Mari kita mulakan..

Kawan2, kau tahu tak..
Wanita itu diciptakan penuh dengan kecantikan mereka tersendiri. Rupa paras, tubuh menarik, lemah lembutnya, segalanya terindah!

Mahalnya diri wanita itu bukan sekadar menutupi tubuh mereka dengan kain, bukan sekadar perhiasan yg meliliti tubuh mereka. Hakikatnya, wanita itu sendiri merupakan perhiasan dunia. Dan sebaik2 perhiasan dunia itu adalah wanita solehah.

 Mempunyai prasaan suka cinta dan dambakan kasih sayang insan yg digelar lelaki ini normal. Begitu juga sebaliknya. Tidak salah. Malah ia merupakan fitrah kejadian manusia. Berhubung dgn insan yg disukai juga tidak salah jika hanya sekadar bertanya khabar (UAI) Islam itu syumul.

 Tapi sedarlah akan hal itu kawan. Wanita yg diselamatkan Islam ni, kebebasan yg kite peroleh hari ini semuanya kerana rahmat Islam itu sndiri. kalaulah kalian tahu betapa hinanya wanita dilayani para lelaki sebelum kedatangan Islam dulu, pasti kalian akan bersyukur menjadi wanita muslim hari ini.  Bersyukur dan tersangat bersyukur.


Cinta yang terjalin sebelum mempunyai sebarang ikatan itu, bukanlah cinta yg sebenar2nya. Janganlah melukai hatimu sendiri kawan. Kasihan hatimu yg sedang dambakan cinta yg selayaknya pada waktu ini. Cinta ibu bapa. Jangan kau berikan seluruh hati kau buat lelaki yg belum tentu nama dia yg tertulis di Luh Mahfuz utk bersama dgnmu.

Saat mak ayah kita tiada nanti, ketika itu usah menangislah kerana cinta yg kita berikan belum cukup buat mereka. Kita berikan cinta kita kpd lelaki lain bukan pada mereka. Sayang sekali. Ibu bapa yg merawat kita dri kecil, tetapi kita tetap membutakan mata mencari cinta lain. Dgn kata nak menyenangkan diri sendiri, 'ibu bapa mmg da bertanggungjawab mnjga aku sbb aku ni anak mreka..' cinta utk future husband ni lain cerita ok dri cinta mak bapak'

Sayang sekali kawan. Cinta wanita yg suci dirobek, dirampas, dimamah dulu oleh lelaki yg belum halal buat dirimu. Sayang sekali cintamu semurah itu. Kau berikan cinta itu secara percuma tiada sebarang mahar. Cinta kau tiada harga!

 Sayangnya kau seakan lupa bahawa ketetapan jodoh itu milik Allah dan Dia sahaja yg berhak menentukan jodoh kita. Kita mampu usahakan utk mendapatkan yg kita cintai itu, tapi janganlah terlalu yakin utk memiliki dia kerana kita bukan tuhan. Boleh saja Allah matikan lelaki itu sebelum kau sempat berkahwin dengan dia. Allah boleh uji kan?

Kau seolah2 bersiap utk disakiti. Ya kau rela dan kau suka dipujuk lelaki yg kau sayangi. Kau rasakan diri kau dihargai. Kau rasakan diri kau dijaga oleh lelaki yg bertanggungjawab. Kau rasakan sakit yg kau alami tidak seberapa asalkan ada orang yg prihatin akan kesihatan kau.

Kau silap kawan. Tersangat silap. Lelaki yg benar2 bertanggungjawab tidak akan menyentuh hatimu. Lelaki yg macho itu tak ajak kau keluar sama2. Lelaki yg handsome tu tak main lah mesej2 dgn perempuan. Dan yg paling kita nakkan, lelaki yg soleh itu tidak akan menguji sifat malu mu kawan.
 Baca dengan hati bukan dengan emosi. Aku sering perhati walau sedar diri masih merangkak mendekati Ilahi.

Janganlah kau hebohkan kemungkaran yg kau lakukan bersama si dia (IG, FB, Twitter). Walaupun kalian tidak berpegangan tangan, walaupun kalian duduk berjauhan, walaupun kalian ditemani kawan, ingat.! Syaitan sentiasa licik utk membawa kita ikut bersamanya ke neraka.

 Setiap mata yg melihat, mulut yg bicara, telinga yang mendengar, tangan yg mengapai, kaki yang melangkah, semuanya akan dipersoalkan Tuhan di sana.


Apa yg kamu lihat? Mata lelaki (haram bgmu).
Apa yg kamu bicarakan? Kata2 lagho ( I love you ).
Apa yg kamu lakukan dgn tangan? Berbalas mesej dgn si dia tanpa had waktu!
Ke mana kakimu melangkah? Aku bertemu dgn si dia melepaskan rindu.
Allahu akhbar.

 Boleh ke agak2 kita pertahankan diri depan Allah kate.. 'Ya Allah. Aku dgn dia sudah berancang utk berkahwin. Hidup bersama selamanya dgn berkatMu.'

Apa kita yakin keberkatan dalam rumahtangga yg kita bina nanti diberkati Allah sedangkan perjalanan ke arah itu dipenuhi dgn noda, kotor maksiat kita, lumpur zina mata, hati segalanya?

Fikirkanlah kawan2.
Takutlah bila kita buat kesalahan, kesalahan kite itu terpalit pd timbangan mak ayah kita di akhirat kelak.

Takutlah. Sebab dosa kita, maksiat kita, jadi asbab mak ayah kita yg dah meninggal tu diazab sekeras2nya oleh malaikat.

Takutlah. Bila saat kita merasai apa yg kita lakukan ini bukan sesuatu yg salah, ketika itu iman kita mungkin 'kosong'.

Sebab apa kosong? Kita tahu umat Nabi Muhammad pada akhir zaman ini, imannya senipis kulit bawang. Maka, jika kita terus lakukan maksiat yg kita buat, bagaimana gambaran sesuatu yg nipis dari kulit bawang?

Konsklusinya disini, 


Bukanlah nk minta kalian putuskan hubungan. Bagusla kalau ada plan nk kawen. Tapi please, tolong aku merayu. Korang semua berlatarbelakangkan agama. Ada didikan agama. Ibu bapa orangnya baik2 belaka. Jangan tunjukkan kejahilan korang kerana kelalaian korg.

Tak faham? Jangan terlalu over, extreme expose segala yg korg buat, berdating, tangkap gmba sama2, gmba tangan gmba baju sme.. aduhaii.. sngat pendek akal diaitu.. maaf sye kate.. sbb kalian org yg tahu agama sepatutnya kalian jadi contoh kpd yg lain..

Walaupun kalian kini bukan dri kos agama tak bemakna perlu tinggalkan agama dibelakang. Comes on! Akhirat depan kita guys..! Dunia da nak kiamat takkan susah nak kembali mohon ampun atas dosa kita bercouple?

Brape kali nak sharw, brpe kali nk kene buat status, berapa kali perlukan sindiran agar kalian semua mengerti bahawa COUPLE ITU HARAM..!!??

لا تقرب الزنا  !!

Maaf krana emosi. Sye syg kawan2 sye.. janganlah jauh dari landasan-Nya.. kalian masih blum terlalu jauh utk pulang.. pulanglah dan bantu kita dalam usaha membangunkan .
Buka mata. Buka hati. Maaf utk kesekian kali. Semoga Allah golongkan kita dlm golongan org yg diberi hidayah

No comments:

Post a Comment